Yeni bir diziye başladım, ismi yetkinlikler kütüphanesi
Performans yönetiminde, görevlendirme yaparken, bir işe bir kişiyi seçerken, onun kariyerine yön verirken veya kişinin kendisini değerlendirebilmesi için sosyal hayatımızın tanımladığı anahtar kavramlar var. Bu dizi içinde hem bu anahtar kavramları, yetkinlikleri, nasıl anlaşılabileceği gibi konulara değineceğim.
Bir kişinin kendisini değerlendirirken objektif olamaması normal ancak bu hatadan ne kadar fazla sıyrılabilirse kendisi için o kadar iyi tercihleri yapabileceğine inanıyorum. Bu kütüphaneyi insan kaynakları bölümleri için değil çalışan kişiler için, onların kendilerine nasıl bakıldığını daha iyi anlayabilmeleri için hazırlamaya karar verdim.
Şu anda yayında olan yetkinlikler
- Yetkinlikler Kütüphanesi - 6 : Beraber Çalışabilmek, İşbirliği Yapabilme, Takım Oyunculuğu
- Yetkinlikler Kütüphanesi ? 7 : İletişim Kurabilme, İletişim İçinde Kalabilme
- Yetkinlikler Kütüphanesi ? 8 : Kendine Güvenmek, Özgüven
- Yetkinlikler Kütüphanesi - 9 : Kaliteli Karar Verebilme ve Problem Çözebilme
- Yetkinlikler Kütüphanesi - 1 : Adaptasyon, Uyum Sağlayabilme
- Yetkinlikler Kütüphanesi - 2 : Profesyonel Olma, Profesyonellik
- Yetkinlikler Kütüphanesi - 3 : Detaylara Önem Vermek
- Yetkinlikler Kütüphanesi - 4 : Sonuca ve Başarıya Odaklı Olmak
- Yetkinlikler Kütüphanesi - 5 : Kriz Yönetimi
Not : Bu yetkinlik tanımlarını kariyerinde ilerlemeyi, talip olacağı görevleri, pozisyonları gerçekten isteyen kişiler için yazıyorum. Bu sayede kendilerini işe alacak veya kariyer rotalarında ilerlemeleri için onlara destek olacak, yön verecek kişilerin hangi kriterlere dikkat ettiklerini bilmeniz gereklidir. Diğer yandan şirketlerde “performans ölçümü”, “performans yönetimi”, “yetkinlik esaslı değerlendirme” giderek yaygınlaşmaktadır. Bir profesyonel olarak kariyerinizi geliştirmeniz bu dünyanın kurallarını ve bakış açısını anlamanız ile mümkündür. Sizlerinde yorum veya yazılarınız ile katkılarınızı bekliyorum.
devamı olacak …
Trackbacks