WorkShop : ERP Sistemi İçinde Etkin Maliyet Düzeni Nasıl Kurulur ?
Bu çalışma içinde öncelikle lüzumsuz, vakit doldurucu bir konu yok, tamamen saf bilgi. Katılımcılarımız biraz yorulacak ancak “maliyet” hakkında uzmanlık kazanmak isteyenlerin bunu severek kabul edeceklerini biliyoruz. Çalışmanın sonunda şirketinizde bu konuda proje lideri veya şirketinizin organizasyonuna göre bir takım üyesi olarak büyük katkılar sağlayabileceksiniz.
WorkShop’da bütün konular teorik anlatım – katılımcıların problem çözümü / sistem tasarımı – ERP yazılımı içinde nasıl gerçekleştirildiği şeklinde işlenmektedir. Bu sayede katılımcılar her konunun teorik alt yapısının yanısıra o konuya ait bireysel ve grup çalışmaları ile pratik uygulama yapabilecek ve üçüncü aşamada ise ilgili konunun ERP yazılımı içinde nasıl yer aldığını / nasıl çalıştığını görerek ilgili konuyu tüm boyutları ile işlemiş olacaklardır.
İsteyen katılımcılar kendi kullanmakta oldukları yazılımı yanlarında getirerek sınıfımızda yapılacak çalışmalara katkıda bulunabilir (sınıfa bilgisayarları ile katılarak). Bu sayede farklı yazılımların konuya yaklaşımlarını beraberce değerlendirebiliriz.
Önemli Not : Bu çalışmaya bilgisayarınız ile katılmanız ve herhangi bir programa bilgi işlemeniz gerekli değil, ancak isterseniz bunu da yapabilir, sonuçları diğer katılımcılar ile paylaşabilirsiniz.
Şirketinizin maliyet düzeninin etkin olup olmadığı nasıl anlarsınız ?
Maliyetlendirme düzeninin yeterli olup olmadığını anlamak, aksayan noktaları görebilmek için aşağıdaki kontrol listesi kullanabilirsiniz.
1. Şirketinizin bilgisayar kayıtlarında görünen stok miktarları gerçek ile uyumlu mu, stoklarınızda kayıt doğruluk oranı %95 ve üzerinde mi ?
2. Farklı bölümlerin farklı maliyet anlayışları veya hesaplama biçimleri var mı ? Zaman zaman kimin hesabı daha doğru gibi toplantılar yapılıyor mu?
3. Şirketiniz her ürün ve müşterisi için ayrı ayrı karlılığını biliyor mu?
4. Şirketinizde olması gereken ile olan arasındaki (fiyat, miktar) farkı incelenebiliyor mu?
5. Şirketinizde maliyetler her dönem sonunda, karar sisteminize destek olabilecek hızda hesaplanmış oluyor mu ?
Bu tür sorulara “Hayır” veya “Belirsiz” gibi cevaplar geliyor veya cevaplar üzerinde de anlaşma sağlanamıyor ise şirket içinde aynı dilin konuşulmadığına ve maliyet veri tabanında problemleriniz olduğu sonucuna varabilirsiniz.
WorkShop’a gelmeden önce yapılması gereken hazırlık hakkında
WorkShop öncesinde yapmanızı istediğimiz 2 şey var.
1. Seminere dinlenmiş olarak gelmek : Özellikle şehir dışından katılacak olan arkadaşlarımızın mutlaka bir gece önce İstanbul’a gelmelerini ve dinlenmelerini rica ediyoruz.
2. Bir şirkette çalışıyor iseniz şirketinizin maliyetlendirme kurgusu ve beklentileri hakkında bilgi / fikir sahibi olmanızı bekliyoruz.
Maliyetlendirme ve bilgisayar uygulamaları hakkında bilmek
isteyeceğiniz herşey bu WorkShop’da …
WorkShop İçeriği
WorkShop çalışma programı ve kullanılacak formların tanıtımı, grupların oluşumu.
Standart Maliyet
- Standart Maliyet fiyatlandırma alt yapısı,
- Zaman ekseninde değişen fiyatların kullanımı,
- Farklı maliyet unsurlarının kullanımı,
- İşlemlerin / operasyonların dahil edilmesi,
- Set-up süresinin maliyete nasıl eklenebileceği,
- Maliyeti etkilemeyen kalemlerin gösterimi,
- Teklif maliyetlendirme ve hedef fiyatlandırma,
Maliyet Bilgilerinin Yönetim Kararlarında Kullanımı
- Başabaş analizi
- Üret veya Satınalma kararı
- Makina satınalma / yenileme kararı
- Özel bir siparişin kabul edilmesi
- Bir mamülün üretimine son verilmesi
Fiili Maliyet’e Giriş
- Yürüyen Ağırlıklı Ortalama, FIFO ve LIFO yöntemlerine ait örneklerin çalışılması,
- Yöntemlerin değerlendirilmesi ve kayıt hataları durumunda yöntemlerin davranışları,
- 3 üretim şeklinin maliyetlendirilmesi
(Çok Malzeme Tek Ürün, Tek Malzeme Çok Ürün, Yan Ürün İçeren Prosesler)
- Standart Maliyet ile Fiili Maliyetin karşılaştırılması ile elde edilebilecek sonuçlar
- Masraf dağıtımına ait ön fikirlerin değerlendirilmesi
Sistem İçinde Yapılabilecek İşlemler ve Maliyetlendirilmeleri
Aşağıdaki işlemlerin ERP düzeni içinde stok sistemini nasıl etkiledikleri ve nasıl maliyetlendikleri örnekler üzerinde hesaplanarak işlenecektir.
- Satınalma
- İthalat
- Giriş / Çıkış
- Transfer
- Üretim
- Sayım Farkı
- Fiyat Farkı
- Fason Üretim
- İade
Masrafların Dağıtımı ve Anahtarların Kullanımı
- Giderlerin sınıflaması
- Giderlerin üretilenlere dağıtımı nasıl yapılıyor
- Farklı dağıtım anahtarlarının kullanımı
- Dağıtım yöntem ve yaklaşımlarının etkileri
Kim Katılmalı
Maliyetlendirme düzeninin kurulması, çalıştırılması ve denetlenmesi ile profesyonel seviyede ilgilenmek isteyenler,
Şirketlerinde ERP proje grubu içinde yar alan ve bu konu ile ilgili olanlar,
Maliyet muhasebesi yöneticisi ve/veya çalışanları,
Muhasebe bölümü yöneticisi ve/veya çalışanları,
Planlama grupları içinde maliyet ile ilgilenen kişiler
Bu seminere niçin katılmalısınız
Bu çalışmada, bir ERP sistemi içinde hızlı ve doğru maliyet değerlerine ulaşabilmek için düzenin nasıl kurulması gerektiğini adım adım görecek, kurulu düzenin iç çalışma kurallarını çalışacak ve daha sonra nasıl denetleyebileceğinizi öğreneceksiniz. Bu sayede işletmenizin maliyet sisteminin oluşumuna büyük katkıda bulunabilecek, çoğu kez çok uzun tartışmalara konu olan aşamaları kısa sürede aşabileceksiniz.
Sertifika Katılımcılara, özel cam çerçeveli katılım sertifikası verilecektir.
_________________________________________________________________
Gerçekleştirilmiş Seminerler ve Katılımcılarımız
Fiili Maliyet Uzmanlık Semineri 29-30 Temmuz 2008 The Green Park Bostancı İstanbul
Fiili Maliyet WorkShop 11,12-14 Haziran 2007 Divan City İstanbul >>>
Fiili Maliyet Uzmanlık Eğitimi 19 Nisan 2007 The Marmara – İstanbul >>>
Fiili Maliyet Uzmanlık Eğitimi 30 Mart 2007 The Marmara – İstanbul >>> >>>
Fiili Maliyet Uzmanlık Eğitimi 15 Mart 2007 The Green Park Taksim – İstanbul >>>
Trackbacks