Bir şehrin yerel yönetimi tarafından oluşturulan vizyona uygun aksiyon planı yapıyor olması, vizyon ile aksiyonların uyumluluğu o bölgede yaşayanları hatta planın şiddetine göre belki de dünyanın bir başka yöresinde bulunanların hayatını etkiler.
sehir_pazarlamasi_02_cp

Bir kent yemekleri ile tanınmayı seçebileceği gibi sanayi veya ticaret olanakları ile akılda kalmayı seçebilir, hatta sadece bir sektöre yoğunlaşıyor da olabilir. Hedefinin ne olacağı o kentin yönetimine, yaşayanlarına ve ülkenin makro planlarına bağlıdır. Elbette bu hedefler belirlenirken temel değerler her zaman masanın üzerinde olmalıdır.

Pazarlama ile rekabet faktörleri konusu her zaman iç içedir. Bu durum söz konusu kentler olduğunda da değişmez.

İşte bazı rekabet faktörleri :

- Yerel destek hizmetleri
- Altyapı hizmetleri
- İş gücü potansiyeli
- Eğitim seviyesi
- Lokasyon ve lojistik avantajlar
- Sosyal mozaik
- Mevcut imaj
- Hedef ile uyumlu bir geçmiş
Hedef netleştikçe rekabet faktörleri de keskinleşmelidir. Örneğin daha iyi olmalıyız veya daha temiz olmalıyız diye bir cümle yerine çok daha kesin ve ölçülebilir cümleler ile konuşulmalıdır.
Bir kentin başarılı olması ile o kentin hizmet sektörünün gelişmişliği arasında oldukça yakın bir ilişki var, yapılan analizler bu yönde bir sonuç gösteriyor. Bunun için ise bilgi kullanımını, yenilikçilik, zenginleşen grupların o kent içinde kalmak istemesi, başarılı bir orta sınıfın varlığı, kent yönetiminin bilim – kültür – sanat gibi faaliyetlere önem vermesi ön plana çıkmaktadır. Diğer türlü kent olanakları kısıtlı kaldığında zenginleşen sınıf şehri terk edeceği için hizmet sektörü de gelişemeyecektir. Bu ekosisteme ulaşabilmek,  iç içe ilişkili bir dizi aktivite ve sonuç içerdiği için her aşamasında titiz olunması gerektiği ortada.
Rekabet faktörlerine biraz daha detaylı bakarsak :

- İletişim teknolojilerinin kalitesi
- Çalışanlar için yüksek yaşam kalitesi sunulması
- Çevre kirliliğinin asgari seviyeye indirilmesi
- Odağı belirgin strateji ve vizyon
- İstikrarlı, uzun süredir izlenen politikaların olması
- Yerel yönetimin “rekabet” konusunda çalışıyor olması
- Yerel girişimciliğin politikalar ile desteklenmesi
- Bölgesel liderlik vizyonu
- Eğitim ve iş dünyasının entegrasyonuna özen gösterme çabası
- Uluslararası ağlar içinde yer alma
- Önemli şirket veya insanlar için cazibe merkezi olabilme
- Üretim ve istihdamın sanayiden hizmetlere aktarılma planı
- Toplumun süreçlere katılımı
- Yerel yönetimin çatışma yönetiminde ustalığı
- Strateji geliştirme yeteneği

Bir stratejinin sahaya indirilmesi için “uyumlu aktiviteler” gereklidir. Bu aktiviteler rekabet parametrelerini dikkate alarak tasarlanır, sonuçlar ölçülür ve gerekiyor ise yeniden tasarlanır. Tıpkı rotasından sapmakta olan bir tekneyi düzeltmek gibi.