Niçin bir çok firmanın bir stratejik planı yok ?
Posted on Ağustos 24th, 2013 in Stratejik Planlama ve Yönetim
Çünkü Stratejik Plan tercihler içerir, bazı müşteri gruplarını dışarıda bırakıp başkalarına ulaşmanızı söyleyebilir … Bu ise bir dizi riskli karar demektir. Şirketlerin konfor zonları buna engel olur.
Halbuki operasyonel mükemmellik çalışmaları belirlidir, rotası ve vaatleri bilinir, hesaplanabilir.
Sonuç odaklılık, ?kısa ve orta dönem? içinde yöneticiyi bu yöne iter. Aynı zamanda sektörün iç kuralları veya bakışı yöneticileri etkiler. Dolayısı ile stratejik odaklanma yerine “operasyonel mükemmellik” konusunda çalışılır.
Diğer yandan bazıları ?müşteri odaklı? olmayı herkesin her istediğini yapmaya çalışmak olarak anlar, çünkü bu daha kolaydır.
Bütün bunlar birleşince “hiç bir yer – nowhere” veya “hiç bir olay – no event” veya “hiç bir hareket – no motion” konumuna, yani izlenen bir planın olmadığı konuma geçilmiş olur … Artık hiç kimse tercih kullanmak zorunda değildir !
Daha fazlası için ...
Tags: sonuç odaklılık, stratejik plan
This post has one comment
Şubat 14th, 2011
Strateji konusunun önemini dile getirdiğiniz için teşekkürler. Farkında olunmayan, farkında olanların dahi ‘kağıt üzeri yazı’ seviyesinde bıraktığı, yaşama geçiremediği, öte yandan kişi ve kurum düzeyinde çok önemli konulardan biri olduğu düşüncesindeyim. Karar vermek, tercih etmeyi içerir. Tercih etmek ise cesaret ile mümkündür. Stratejik konumlanma ve gerçekleştirme zordur, bilgi, birikim ve tecrübe ister. Çok güzel bir konu; anlamlı bir soru ile açtığınız bu başlıkta farklı yazılar görmek dileği ile kolaylıklar dilerim.