“Hayattan rengi alın, geri neyi kalır ki?” … Bence hala daha çooook şey kalır.
Hatırlayacağınız gibi bu bir reklam cümlesi.
Bir süredir bu cümle beni niçin rahatsız ediyor diye aklıma takılıyordu. Bu gece başka bir konuyu okurken niçin olduğunu anladım.
Meğersem bu olayın bir ismi varmış : “illogical support”
Kısacası destek alınan nokta mantıksız ise arkasından kurduğunuz cümle anlamını yitirmiş oluyor. Üstelik “konuyu mantıksız bulanlar” müşteri olabilecek iken müşteri olmaktan vaz geçmiş olabiliyor.
Elbette konuyu “pozitif” olarak da karşılayanlar olacak ve bu reklam onları etkileyecektir. Bir yanda kazanılan grup ancak diğer yanda karşı olan ve kaybedilen grup var. Her mesaj elbette bir tercih içerir, ancak tarafsız olanları taraflı hale getirmek niye !
Pazar bölümlendirme kurallarının özgün – yeterince büyük – yeterli süre kalıcı – ulaşılabilir olmak olduğunu biliyoruz. Bu açıdan bakıldığında da hangi grubun hedeflenmiş olduğunun belirsiz olduğunu düşünüyorum. Belirsizlik asla beni rahatsız eden bir şey değildir ancak çok kişiyi huzursuz edebilir.
Not : Siyah ve Beyaz’ın renk olduğunu ben de biliyorum, o zaman hiç renk olmaması için kör olunması gerekiyor … bu mantık yarışması için ayıracak vaktim yok.