Başarısız işlerin 9 sebebi … bir araştırmanın sonuçları
Başarısızlık kötü bir his, hiç kimse bunu yaşamak istemez. Ancak başarısızlık çok sayıda öncü sinyale sahiptir, bazıları son derece kolay görünür, yapmanız gereken göz ardı etmemektir.
Amerikada yapılan bir araştırmaya göre yeni kurulan işlerin :
- % 66′sı 2 yılı aşabiliyor, diğer bir deyim ile % 33 ilk iki yıl içinde kapanıyor.
- 4 yılı aşanların oranı % 50, kısacası kurulan işlerin yarısı ilk 4 yıl içinde yok oluyor.
- %40′ı ise 6 yılı aşabiliyor …
İşte size araştırmada ortaya çıkan 9 sebep.
1. Pazarı, müşterileri ve müşterilerin isteklerini hatalı tespit etmek. Çok basit iki soruya cevap vermelisiniz Sizin müşteriniz kim ? , Niçin sizden alıyorlar ?
2. Karlılığı olmayan bir işi seçmiş olmanız . Parlak fikir, ısrarcı olmak ve çok çalışmak ile para kazanmak farklıdır. Hiç bir iş pozitif nakit akışı yok ise gerçekleştirilemez. Seçtiğiniz konu bunu sağlamıyor ise derhal vazgeçmelisiniz.
3. Ne sattığınızı anlamayıp anlatamamak. Ne sattığını anlamamış olmak size garip gelebilir ancak bir çok şirket aslında ne sattığını bilmeden yaşar. İsterseniz soruyu şöyle sormuş olayım “Niçin varsınız, müşterinize hangi vazgeçilmez faydayı sağlıyorsunuz?”. İkincisi ise bunu müşterinize nasıl anlatmakta olduğunuz …
4. Yetersiz finansal kaynak. Eğer yeterli finansman imkanınız, paranız yok ise işin sonunu görebilmeniz büyük şans olur.
5. Rekabeti anlamamak ve zamanında yeterli şiddet ile cevap vermemek. Değişen pazar ve rekabet koşullarına zamanında ve güçlü cevap üretmeyi geçmişte yaptığını gibi devam edilebileceğini düşünmek rekabetçi pozisyonunuzu yok edebilir.
6. Tek veya az sayıda müşteriye bağımlılık. Riski ve gelir kaynaklarınızı dağıtmak çok daha iyidir. Eğer tek müşteri ile yaşama yolunu seçti iseniz onun sizi terk etme durumunda uğrayacağı zararı arttırmak için gerekenleri yapmalısınız.
7. Yeterince odaklanmamış olmak. Herkese hitap etmeye çalışmak sadece çok büyüklerin yapabileceği, o da ayrı marka ve kanalları kullanarak yapabildikleri bir şeydir. Normal bir işletme hedefini seçmeli ve o konuda en iyi olmak için çalışmalıdır.
8. Kötü yönetmek. Bir ana fikrinizin olmaması durumunda verdiğiniz kararlar çelişkili olacaktır. Dolayısı ile kim olduğunuzu ve hedefinizi asla unutmamalı, kararlarınızın bunlara ne faydası olacağını düşünürek vermelisiniz.
9. Bir planınızın olmaması.
Gideceğiniz yeri bilmiyor iseniz hiç bir yol sizi oraya götürmez. Eğer planınız yok ise başarısızlık planlanmış demektir.
Sizce girişimler veya projeler niçin başarısız oluyor, yorumlarınızı bekliyorum.
This post has 6 comments
Nisan 16th, 2012
cengiz bey merhaba
franchising alternatifi hakkında da bilgilerinizi paylaşmanızı bekliyorum.
risk olarak daha düşük oranı var.
iyi günler
Nisan 16th, 2012
Böyle can alıcı nokta atışlı bilgilendirmeleriniz için çok teşekkür ederim.9 şıkkın hepsi başarı için hep göz önünde tutulmalı. 8. ve 9. şıklar: Kötü yönetilmek ve Bir planın olmaması bulunduğunuz şirketin batma yolunda olduğunun kesin göstergeleri.Saygılarımla
Nisan 16th, 2012
sadece fiatla rekabet edecegini düşünen kalite ve hizmetin daha önemli oldugunu göremeyen girişimciler başarısız oluyorlar
Nisan 16th, 2012
merhaba cengiz bey
yazılarınızı içtenliğimle beğeniyorum her yeni okuduğum yazınızda işte olay budur..dedirten hisleri taşıyorum..1.8.ve 9.madderin işin tüm çerçeverisini oluşturmakta özellikle 8.madde kalbin attığı nokta …
Nisan 16th, 2012
aslında bu başarısızlık nedenlerinin hepsi çıplak gözle ve herkes tarfından algılanılabilecek sorunlar.
esas sorun bir iş kurulduktan sonra,
daha olgunluk aşamasına gelmeden. ilk bir kaç yılda havaya girip olgun gibi davranıp, haddi aşmaktan kaynaklanıyor.
bunun neticesinde de piyasa, müşteri vs. bu firmalara anında haddini bildiriyor
Nisan 17th, 2012
Yeni bir girişimden önce tüketici ihtiyaç ve beklentilerini iyi analiz edebilmek çok önemlidir. Üreteceğiniz ürün veya sağlayacağınız hizmetle, tüketicinin zihnine, kalbine ve cebine dokunabiliyorsanız bence yolun yarısını başarmış sayılırsınız…