girisimcilik_cengizpak_01
Eğer büyüyen bir pazarın içindeyseniz yeni şeyler bulmanız gerekmez çünkü problemleriniz daha azdır. Pazar büyüyor, müşteri sıkıntısı yok ise yeniliklere de gerek olmayacaktır.
Girişimcilik olarak bakıldığında ise “yeni” konusu ortaya çıkıyor (bence fikrin yeni olması gerekmez ama genel algı bu yönde). O zaman doğal olarak araştırma, fikirleri test etmek gibi aktiviteler hem ön planda hem de önemli olacaktır.
Kaliteli İş Fikirleri ile ortaya çıkabilmek için çalışmalısınız (kötü haber) :

* Kendinizi eğitmeye zaman ve para ayırmalısınız, bunu uzun süre yapmalısınız. Başarılı iş fikirleri büyük ihtimalle öğrendiklerinizin içinden çıkacaktır.

* Fikirlerinizi belirgin bir metod / algoritma kullanarak test etmeyi öğrenmelisiniz. Bu sayede hangisini takip etmeniz gerektiğini hatasız olarak kararlaştırabilirsiniz.

Bunun için önce stratejik olanlar ile fırsat içerenleri ayırmak iyi olabilir. Fırsatlar kısa dönem için kaynak sağlayacak gibi görünecektir ancak sizi uzun vadeli hedefinizden uzaklaştırabilirler. Bu tür sapmalara karşı dikkatli olunmalıdır.

* Başarılı olmak isteyen girişimciler yeni fikirlerin “pazar geçerliliğini” hesaplamak için çaba göstermelidir. Bunun için pazar bölümlendirmenin (market segmentation) temel sorularını sormalısınız.

* Fikrin kendinize uygun olup olmadığını anlamak için SWOT Analizi gibi yöntemlere başvurmalısınız. Bu sayede kendi güçlü ve zayıf yanlarınızı fırsatlar ve tehditler karşısında görmüş olursunuz.

* Alternatif maliyeti unutmayın. Bir şeyi yapıyor olmak muhtemelen başka bir şeyi yapmıyor olmak sonucunu yaratacaktır.

* Başarılı girişimciler seçtikleri fikri uygulanabilir bir plana çeviren kişilerdir. Uygulanabilir iş planı olmadığı sürece her şey kağıt üzerinde kalacaktır.