KANBAN ve Yeniden Sipariş Noktası yöntemlerinin karşılaştırılması
Kanban ve Yeniden Sipariş Noktasının Benzerlikleri :
- Talepteki değişimlere aldırmadan stoğu yönetmeye çalışmak
- Sert talep değişimlerine ayak uyduramamak
- Stok yönetimin maliyetini azaltmak ve otomatikleştirmek
Bilgi ve malzeme açısından :
Yeniden Sipariş Noktası : Bilgi ve malzeme ayrı ayrı yönetilir; bilgi genellikle bir bilgisayar yazılımındadır ve malzeme üstünde gözükmez.
KANBAN : KANBAN kartı malzeme ile beraber hareket eder, ayrılmaz.
Yönetim açısından :
Yeniden Sipariş Noktası : Sürekli bilgi işlemeye ve raporlamaya ihtiyaç vardır.
KANBAN : Yönetim veya yoruma gerek yoktur, sistem kendi kendine çalışır.
Görsel kontrol imkanı açısından :
Yeniden Sipariş Noktası : Görsel bir düzen sağlamaz.
KANBAN : Tamamen Görsel bir düzen sağlar