Organizasyon şemanızda uzun vadeli hedefi olanları kısa vadeli hedefi olanlara bağlamıyor olmalı
Verimlilik esası ile çalışmak ile Etkinlik esaslı çalışmak farklıdır.
Kurumlarda bazı bölümler verimlilik ve kısa vadeli hedeflere göre çalışır bazıları ise etkinlik ve uzun vadeli hedeflere göre.
Örneğin marka geliştirme, strateji oluşturma, Ar-Ge, İK ve uzun vadeli pazarlama planları üzerinde çalışanları satış, operasyon yönetimi, idari yönetim, kalite kontrol gibi bölümlere bağlar iseniz uyumsuzluk ve gerilim yaratmak için önemli bir adım atmış olursunuz.
En çok yapılan hatalardan biri uzun vadeli çalışması gereken pazarlama birimini günlük hedefleri olan satış bölümünün altına yerleştirmektir. Bu durumda satış bölümünün verimlilik esaslı bakış açısı uzun vadeli çalışmaları engelleyecek ve kurumunuz geleceği oluşturamayacaktır.