devil-icon

  1. Yüksek kar marjına ve fazla fiyatlandırmaya tapmak. Bu her zaman yeni rakip yaratır.
  2. Yeni ürüne pazarın kaldıracağı kadar fiyat koymak. Gelecekte oluşacak fiyatı koyarsanız rekabeti engelleyebilirsiniz, yapmazsanız keyfiniz bilir.
  3. Maliyet güdümlü fiyatlandırma yapmak. Pazarın ödemeye razı olduğu fiyattan geriye gelmek gerekir, diğer seçeneğin çalışma ihtimali küçüktür.
  4. Yarının fırsatını dünün ürünü için kurban etmek. Elinizde olan ürünü korumak için yenilikleri devreye almamak veya sınırlı davranmak. Kendine saldırmaya korkmak.
  5. Sorunları beslerken fırsatları öldürmek. Başarılı insanların sorunlar ile ilgilenmesi, fırsatların ise tecrübesiz veya vasat insanların kontroluna verilmesi sonucu şirketin en önemli kaynağı gelişme için değil geçmişi temizlemek için zaman kaybetmiş olur.